GOTOWCE?
SERIO?
Zatrzymaj się i przeczytaj, bo tę ofertę widzisz tylko raz!
Od zawsze namawiam Was do szukania uniwersalnych rozwiązań, wykorzystywania materiałów, które już macie na różne sposoby, tak, aby nie kupować i nie gromadzić kolejnych. Ale każdy z nas ma czasem taki moment, że “zadzieje się życie” (natłok obowiązków, nieprzespana noc, chore dzieci i tak można by jeszcze wymieniać), że trudno jest wcześniej zaplanować zajęcia. Ja też tak czasem mam, wtedy z pomocą przychodzą mi moje “karty gotowce”. Karty gotowce to zestaw zadań, które wspierają to na czym zależy mi zawsze najbardziej – mówienie i wielokrotne powtórki.
2 MORE
To zestaw 36 kart przeznaczonych dla początkujących uczniów, u mnie korzystają
z nich uczniowie z klas 1-4.
Zadaniem ucznia jest zorientowanie się o jaką kategorię wyrazów chodzi (np. słodycze, zwierzęta żyjące na farmie, dni tygodnia, zawody itd) i dodanie do nich kolejnych dwóch wyrazów.
4 MORE
To zestaw 72 kart przeznaczonych dla starszych uczniów, u mnie korzystają z nich uczniowie
z klas 5-8.
Zadaniem ucznia jest zorientowanie się o jaką kategorię wyrazów chodzi (np. przymiotniki opisujące wygląd, wyposażenie łazienki, dolegliwości, rodzaje transportu itd) i dodanie do nich kolejnych 4 wyrazów. Słownictwo, które tutaj zawarłam to najbardziej podstawowy zakres tematyczny do egzaminu ósmoklasisty.
THIS or THAT?
“This or That” (to albo tamto) to gra, w trakcie której uczniowie proszeni są o wybór pomiędzy dwoma wyrazami, pojęciami, opcjami lub przedmiotami. W odpowiedzi na pytanie “This or That?” osoba musi wskazać, którą opcję bardziej lubi, wybierając jedną z dwóch opcji uzasadniając swoją odpowiedź.
Gra przygotowana jest w dwóch wersjach. Zielone karty to wersja łatwiejsza zarówno pod względem językowym jak i pojęciowym – uczniowie pytani są o konkretne przedmioty i sytuacje. Niebieskie karty są trudniejsze – zawierają trudniejsze słownictwo, trudniejsze decyzje i co za tym idzie trudniejsze do znalezienia argumenty.
replace PINK
“Replace PINK” to jedno z moich ulubionych ćwiczeń powtórkowych. To taki trochę drill, ale zostawia sporo przestrzeni na uczniowską kreatywność. Zadanie polega na udzieleniu odpowiedzi na pytanie zawarte na karcie. Ułatwieniem jest to, że ta odpowiedź już się tam znajduje, ale jej fragment jest zapisany na różowo. Uczniowie muszą udzielić zastąpić różowy fragment, tak aby ich wypowiedź była spójna logicznie i poprawna gramatycznie. Karty obejmują tematykę i zagadnienia gramatyczne przewidziane dla uczniów klas 1-8, ułożona są od najłatwiejszych do najtrudniejszych.
teaching NOTES and IDEAS
Instrukcja dla nauczyciela w której znajdziesz propozycje kilku aktywności dla każdych kart z zestawów.