fbpx

Nazwy czynności, które wykonujemy rutynowo (czyli często) pewnie już znacie całkiem dobrze, ale dzisiaj skupimy się na tych, które można wykonywać…nie wychodząc z domu!

#stayathome to hasztag używamy w mediach społecznościowych (np na Instragramie), który przypomina nam o zasadzie zostania w domu. Taki tytuł ma nasza dzisiejsza „wirtualna lekcja”, więc proszę zapisz ten hasztag jako temat naszej dzisiejszej lekcji

Spójrz na nazwy czynności wymienionej na powyższej grafice, przeczytaj je po kolei, a następnie przejrzyj fiszki. Powtarzaj za lektorem.

Kolejne dwa zadania również czekają na Ciebie w quizlecie. Pierwsze to dopasowywanie, a drugie to ćwiczenie pisowni. 

Spójrz teraz na dwa zdania poniżej. 

Zdania różnią się tylko jednym elementem, czyli dodaną końcówką -S do czasownika w zdaniu o Susan. A dzieje się tak, dlatego, że „pan, pani i pies zawsze idą z -s!” Gdy układamy zdanie o niej (she), o nim (he) lub o jakimś przedmiocie i zwierzęciu w liczbie pojedynczej (it), musimy dodać końcówkę -s do czasownika. 

Jak to zwykle z regułami bywa, muszą być jakieś wyjątki. Do czasownika, który kończy się na -o, -sh, -ch, -s nie wystarczy dodać -s, trzeba dodać -ES, a drugi wyjątek to czasownik have, który zamieniamy na has. 

A teraz przejdź do quizu. Wybierz czasownik bez końcówki -s albo czasownik z dodaną końcówką -s. Pamiętaj, że „pan, pani i pies” zawsze idą z s”!

A teraz czas na zgadywanki. Spójrz na grafikę poniżej, a następnie przeczytaj zdanie i odgadnij o której osobie mowa. Dla ułatwienia pierwsze zadanie jest przykładem. 

Example (przykład):

She listens to music. She brushes her teeth. She does homework. She sings songs. She gets dressed. She washes her hands. She uses a computer. Who is she? Susan! 

1. She listens to music. She washes her hands. She brushes her teeth. She gets dressed. She watches TV and she sings songs. Who is she? _____________!

2. She washes her hands. She listens to music. She gets dressed. She watches TV. She sings songs. She brushes her teeth. Who is she? _______________!

 W zeszycie zapisz odpowiedzi – imiona osób o których mowa w punkcie 1 i 2. Przygotuj podobną zagadkę dla mamy/taty. Opisz czynności wykonywane przez jedną z osób na grafice powyżej, pamiętaj o końcówce -s.  

Mówiąc o czynnościach wykonywanych rutynowo, nie sposób nie powtórzyć dni tygodnia! Posłuchaj piosenki o dniach tygodnia i zaśpiewaj razem z Singing Walrus! Następnie poćwicz dni tygodnia w zadaniach poniżej.

Pora na kolejne zgadywanki. Spójrz na kod i odszyfruj dzień tygodnia. Potem przygotuj takie kody w zeszycie – wybierz dwa dni tygodnia i narysuj szyfry dla mamy/taty. 

Kiedy mówimy, że jakąś czynność wykonujemy w dany dzień zdania układamy tak: najpierw osoba (np: I – ja, she – ona, he – on albo po prostu imię), następnie nazwa czynności, słówko „ON” oraz dzień tygodnia. 

Ułóż słowa w odpowiedniej kolejności w zadaniu poniżej:

A kiedy mówimy, że daną czynność wykonujemy o jakiejś godzinie używamy słowa AT.

Kiedy podajemy godzinę w języku angielskim używamy jedynie liczebników od 0-12, nie mówimy więc, że jest trzynasta, czternasta czy piętnasta. Gdy podajemy pełną godzinę używamy słowa „o’clock”. Gdy chcemy powiedzieć, że jest np. 2.30 używamy słowa half (pół godziny) oraz past (po), czyli „half past two” – pół godziny po drugiej. 

A na koniec mam dla Ciebie kilka ćwiczeń utrwalających. Have fun!

gotowa lekcja online!

Jeśli jesteś nauczycielem i stoisz przed wyzwaniem uczenia online, to wszystkie materiały opisane w tym poście możesz wykorzystać w formie prezentacji Google klikając w link poniżej: