fbpx

Jest 9.00 rano. Siedzę sobie teraz w mojej sali. Póki co jest pusta. Dzisiaj jest dzień zajęć z młodszymi uczniami. Niektóre grupy przyjdą do sali, niektóre będą online, a w niektórych będzie tak, że część uczniów usiądzie w stoliczkach w mojej małej klasie, a część przed ekranami monitorów w swoim domu. Tej ostatniej opcji bardzo nie lubię, ale mam przeczucie, że hybrydowe nauczanie zostanie z nami na dłużej, szczególnie w sektorze prywatnym. Dlatego każdy #minipack będzie miał wersję do drukowania i wersję interaktywną. Bo nawet jeśli prezentacja interaktywna nie przyda Wam się podczas zajęć zdalnych/hybrydowych, to będzie super wsparciem na zajęciach w klasie. A takie interaktywne zadania, które można odpalić w każdej chwili i które zawsze są pod ręką, naprawdę warto gromadzić. 

 

FLASHCARDS do druku&interaktywnie

No dobra, przyznać się mi tu – kto z Was ma zawsze porządek w flashcards i zawsze wie gdzie je znaleźć? Bo ja zdecydowanie nie! Choć system przechowywania jakiś tam mam, nie raz zdarzyło mi się czegoś nerwowo szukać. Dlatego od jakiegoś czasu przenoszę swoje flashcards online. Tutaj przygotowałam da Was 4 możliwości. Są flashcards bez podpisu, flashcards z podpisami oraz dwie gry, które da się zrobić online dzięki temu, że niebieski prostokąt jest elementem, który można przesuwać. W What’s missing? prosimy uczniów o zamknięcie oczu i prostokątem zasłaniamy jeden element. Ja zwykle mam wątpliwości czy podczas zdalnych lekcji uczniowie zamykają oczy, dlatego korzystam z opcji PAUSE SHARE w Zoom. Druga gra to HIDE and REPEAT. To jeden z moich ulubionych sposobów pracy z kartami, poznałam go już na studiach i stosuję od swojej pierwszej lekcji, a było to…bardzo dawno temu! W zadaniu kolejno nazywamy  razem z dziećmi karty, zachęcam oczywiście do używania słowa z karty w zdaniu/frazie. Po każdej “rundzie” jedną z kart zasłaniamy niebieskim prostokątem. Znów nazywamy wszystkie karty, nawet tę, która została zasłonięta. Kontynuujemy aż wszystkie zostaną odwrócone. Możemy następnie zadawać dzieciom pytania, np. Where is a doll? i prosić je o wskazanie na której karcie była ilustracja lalki. 

KARTY PRACY bez pisania

Nie wiem jak Wy to czujecie (chętnie się dowiem), ale zdecydowanie znużyły mi się już karty pracy dla przedszkolaków, które polegają wyłącznie na połączeniu obrazka i napisu. Jestem przekonana, że z przedszkolami można zrobić więcej, na przykład utrudniając zadania przez jakiś logiczny element, np. łączenie cech albo sudoku. Możemy też wprowadzić elementy czytania globalnego, a że to mój absolutny konik gwarantuję Wam, że Waszym przedszkolakom pójdzie świetnie. Zadania mają też swoją wersję interaktywną, wszystkie elementy są “przeciągalne”, a dodatkowo na prezentacji, która dla Was przygotowałam jest możliwość pisania i kolorowania. Więc nawet jeśli oprogramowanie z którego korzystacie nie ma opcji “mazaka”, na mojej prezentacji możecie z niej korzystać. 

To już nie takie maluchy

Dzieci w klasach 1-3 to już nie takie maluchy. Nawet pierwszakom można wprowadzać “gramatykę” nie nazywając jakie to struktury tylko dzięki temu, że wizualnie przedstawimy im zasadę oraz zadbamy o dużą ilość przykładów. Przy zabawkach mój wybór padł na There is/There are w zdaniach twierdzących i pytających. Są więc plansze z wyjaśnieniami oraz karty pracy. Dodatkowo w prezentacji jest jeszcze jedna “przeciągalna” gra na ćwiczenie czytania. 

Wszystkie materiały do druku jak i te interaktywne możesz pobrać poniżej, zostaw swój adres email w formularzu, a materiały do Ciebie wirtualnie “przyfruną”. Pamiętajcie, żeby potwierdzić swój adres email! 

.

KONIECZNIE daj znać!

TOYS to pierwszy zestaw #minipack z przeznaczeniem dla przedszkolaków i uczniów klas 1-3, który wyszedł spod mojej ręki. Powstał już kolejny – MONSTERS, o którym możesz przeczytać tu. W planach jest jeszcze food, clothes&weather oraz animals. Bardzo więc Was proszę – dajcie mi znać jak się z nimi pracuje. Wyślę do Was email z kilkoma pytaniami, Wasz feedback będzie nieoceniony!